Skype in the classroom

Jag har registrerat mig för ”Skype in the classroom” och det första som hända var att en skola ville använda mig i ‘Mystery Skype’. Där får klassen möta en okänd person och kanske med hjälp av ja/nej frågor ta reda på vilket land han/hon kommer ifrån. När du anmäler dig får du en aktiveringskod som ger dig fri tillgång till ett premium-konto. Det gör att du kan använda Skype med flera användare och även dela skärm om du vill visa något. Mitt första försök blir att använda Idroo I ett gruppsamtal med eleverna och låta dem hålla en egen presentation.

skypeCl

About natbaserad

Science Teacher and educational developer in upper secondary school. I'm also founder and head trustee of EduToolkit.

Posted on september 2, 2013, in Inlägg and tagged . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

En blogg om skola, skolutveckling och samhällsfrågor

Jag heter Johan Lindström och jobbar som skolledare. Alla synpunkter i bloggen är mina egna. @Aland72 på Twitter.

Hot Topics

Presented by the Microsoft Educator Network

Lärartankar

min resa med det digitala skollyftet

