Uppgift 2 – Digitala Skollyftet

Den andra uppgiften är ”Dela ett eget formulerat personligt kursmål och intresseintrikningar/frågeställningar att ta med genom kursens gång.” http://nbl14.natbaseratlarande.se/?p=8 (använder länken för att testa om EduFeedr fungerar)

Jag har börjat titta på vilka verktyg som finns för att hjälpa deltagare och kursledare att följa, hantera och stödja lärande inom blogg-baserade kurser. Tanken är att deltagarna äger sin egen lärmiljö (PLE) och att kursbloggen medhjälp av hashtags eller pingback aggregerar innehållet.

Eftersom jag har blivit utvald att delta som Expert Educator i ”Microsofts Innovative Educator” program med syftet att ”Creating an environment of innovation in education using technology”. Kommer jag också titta på hur deras lösningar kan användas i undervisningen på gymnasiet (t.ex. Learning Suite by MicrosoftSkype in the classroomSharedViewFlashcards by Microsoft). 

About natbaserad

Science Teacher and educational developer in upper secondary school. I'm also founder and head trustee of EduToolkit.

Posted on november 8, 2013, in Digitala Skollyftet and tagged , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

En blogg om skola, skolutveckling och samhällsfrågor

Jag heter Johan Lindström och jobbar som skolledare. Alla synpunkter i bloggen är mina egna. @Aland72 på Twitter.

Hot Topics

Presented by the Microsoft Educator Network

Lärartankar

min resa med det digitala skollyftet

