Uppgift 2 – Digitala Skollyftet

Den andra uppgiften är ”Dela ett eget formulerat personligt kursmål och intresseintrikningar/frågeställningar att ta med genom kursens gång.” http://nbl14.natbaseratlarande.se/?p=8 (använder länken för att testa om EduFeedr fungerar)

Jag har börjat titta på vilka verktyg som finns för att hjälpa deltagare och kursledare att följa, hantera och stödja lärande inom blogg-baserade kurser. Tanken är att deltagarna äger sin egen lärmiljö (PLE) och att kursbloggen medhjälp av hashtags eller pingback aggregerar innehållet.

Eftersom jag har blivit utvald att delta som Expert Educator i ”Microsofts Innovative Educator” program med syftet att ”Creating an environment of innovation in education using technology”. Kommer jag också titta på hur deras lösningar kan användas i undervisningen på gymnasiet (t.ex. Learning Suite by MicrosoftSkype in the classroomSharedViewFlashcards by Microsoft). 

Om natbaserad

I'm working as a Project Manager and Education Specialist at the City of Stockholm Education Administration with implementation of IT Projects and develop instructional materials and pedagogical support systems. I'm also founder and head trustee of EduToolkit.

Publicerat på november 8, 2013, i Digitala Skollyftet och märkt , . Bokmärk permalänken. Lämna en kommentar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Hannas blogg

om utbildning och verksamhetsutveckling

En blogg om skola, skolutveckling och samhällsfrågor

Jag heter Johan Lindström och jobbar som skolledare. Alla synpunkter i bloggen är mina egna. @Aland72 på Twitter.

Hot Topics

Presented by the Microsoft Educator Network

Lärartankar

min resa med det digitala skollyftet

%d bloggare gillar detta: