Lärande utvecklas, förändras och förnyas

Det finns många tankar kring hur vi ska utveckla nästa generations lärande i samband med att samhället förändras och våra barn och ungdomar använder IT-verktyg på nya sätt för att söka information, kommunicera och publicera. Men efter mycket glädje, frustration, skratt och tårar märker jag att digitalisering är ett nytt sätt att göra vad vi redan gör när man arbetar kreativt och innovativt. Jag tror vi ska utveckla strategier för lärande genom att visa på goda exempel och användningsfall från den direkta klassrumsnära praktiken.

Jag har precis varit Google in Education Summit (23-24 april, 2016) och kan intyga att hitta nya vägar och metoder smittar av sig!

Min presentation ”GAFE – An Ecology for Networked Learning” är en beskrivning  av min digitala resa och eftersom tekniken ständigt skapar nya förutsättningar kommer även lärande utvecklas, förändras och förnyas…

About natbaserad

Science Teacher and educational developer in upper secondary school. I'm also founder and head trustee of EduToolkit.

Posted on april 25, 2016, in Inlägg and tagged , , . Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

En blogg om skola, skolutveckling och samhällsfrågor

Jag heter Johan Lindström och jobbar som skolledare. Alla synpunkter i bloggen är mina egna. @Aland72 på Twitter.

Hot Topics

Presented by the Microsoft Educator Network

Lärartankar

min resa med det digitala skollyftet

